Werk je keihard om er een succes te maken en wil dit maar niet lukken?

Bevalt het je om altijd maar weer je uiterste best te doen? Baal je van jezelf omdat wat je ook doet het maar niet wil lukken? Wil je dit wel veranderen maar heb je geen idee meer hoe? Merk je dat je hierdoor het niet meer leuk is? Blijf je altijd maar doorgaan uit angst dat het niet genoeg is? Lig je wakker omdat je zorgen maakt over alles wat er nog gedaan moet worden? Bang dat het je nooit gaat lukken?

Grote kans dat je:

  • Onzeker bent over wat je kan en dit je tegenhoudt om jezelf echt te laten zien, waardoor je niet zo succesvol bent als je zou willen zijn.
  • Altijd aan het werk bent. En met altijd bedoel ik ook echt altijd. Of je nu letterlijk aan het werk bent of dat je er in gedachten mee bezig bent.
  • Veel te lief bent voor anderen en over jouw grenzen heen laat lopen. Je geeft veel meer dan je ervoor terugkrijgt.
  • De dag je laat overkomen en geen regie hebt over wat er gedaan moet worden. Daardoor wordt je geleefd en kom je tekort om alles gedaan te krijgen.
  • Een agenda hebt die te vol staat met afspraken. Daardoor heb je geen tijd meer over voor leuke dingen.
  • Voelt dat jouw lijf aan het protesteren is en dat je klachten hebt die maar niet willen verdwijnen.

Ben je moe, heb je geen energie en ben je wel klaar met de pijn in je lijf?

Voelen je spieren als staalkabels na een dag hollen en rennen? Rennen en vliegen, omdat je vindt dat je eerst van alles gedaan moet hebben voordat je mag ontspannen. Je doet eerst de niet-leuke dingen en pas dan is er tijd voor jezelf.

Dan zit je eindelijk, en lukt het je nog niet om te ontspannen. Eigenlijk moet je nog stofzuigen. En de was ligt nog in de mand, klaar om opgevouwen te worden.

Je hoofd zit vol met gedachten. Er is geen moment van rust. Je gaat altijd maar door, ook als je lijf aangeeft dat het genoeg is geweest.

Baal je van je lijf?

Als je in de spiegel kijkt, baal je van wie en wat je ziet. Een uitgebluste vrouw, druk met werk, haar gezin en anderen.

Energie om lekker te bewegen, om wat aan je lichaam te doen, heb je niet. Wat er precies aan de hand is weet je niet, het voelt gewoon anders. Het lijkt wel of er iets verandert in je lijf en je kunt de vinger er niet op leggen. Hoe dan ook, je hebt er last van, je wordt er chagrijnig van je weet soms bijna niet meer wie je bent. Het zou heerlijk zijn om af en toe iets minder te moeten van jezelf, zodat je wat meer tijd aan jezelf kunt besteden.

Tijd om te bewegen

Je verlangt ernaar om gewoon weer ontspannen te kunnen sporten. Je hoofd lekker leeg te maken, want je weet dat dit je een goed gevoel geeft. Maar je gunt jezelf niet de tijd om te bewegen, omdat er geen ruimte in jouw agenda is.

Je zit niet lekker in je vel en als je gaat bewegen heb je binnen de kortste keren een blessure, en dan stop je maar weer met je goede voornemens. Je draait rond in cirkels. Elke keer begin je vol goede moed en na een paar weken geef je het weer op. Of er komt iets tussen wat je aandacht nodig heeft. Het lukt maar niet om dit patroon te doorbreken.

Bewegen zonder klachten

Dat is wat jij wil: zonder klachten kunnen bewegen. En dat kan, door echt aan de slag te gaan met je hele lijf:

  • je spieren
  • je emotionele stress
  • je hormoonhuishouding

We pakken de klachten aan die je nu hebt, zodat:

  • je weer vrij kunt bewegen;
  • je weet wat goed is voor je lijf;
  • je rust in je hoofd krijgt;
  • de klachten en pijn minder worden of helemaal verdwijnen;
  • je lekker in je vel komt te zitten.

Spierpijn? Ja, dát krijg je wel. Maar dat mag, want die pijn komt doordat je weer gaat bewegen. Ík ga aan de slag met de pijn die wordt veroorzaakt door de stress die je nu ervaart.

Goed voor jezelf zorgen

Wil je veel ballen tegelijk in de lucht houden? Alles doen wat jij vindt dat nodig is? Van mij mag het.

Maar één ding wil ik niet, en dat is dat jij omvalt!

Daarom gaan we op zoek naar welke ballen voor jou belangrijk zijn, en wat er nodig is om daar de energie voor te hebben en fit te zijn. Zodat je kunt doen wat gedaan moet worden én je tijd en ruimte overhoudt voor jezelf.

Lekker sporten of bewegen. Een ontspannen lui moment voor jezelf, met een fijn boek op de bank. Of … datgene wat jij op dat moment het belangrijkst vindt.

Want door goed voor jezelf te zorgen kun je goed voor je omgeving zorgen.

Weet jij wat je lichaam nodig heeft? Ik ga je naar je lijf leren luisteren, zodat je dat ontdekt. En ik leer je om energie te hebben voor belangrijke zaken in je leven. Op tijd kunnen ontspannen om jouw batterij op te laden.

Ik leer je ook wat je zelf kunt doen om op de piekmomenten te ontstressen. Gun en geef je lijf hersteltijd. Niet met ingewikkelde technieken of meditaties van een uur, maar simpele technieken die je ter plekke kunnen helpen als dat nodig is.

Naar je lijf leren luisteren op een dieper niveau, zodat je juiste keuzes maakt voor jezelf.

Lichaamsgerichte oefeningen

We gaan jouw lijf aan het werk zetten om al jouw uitdagingen en onzekerheden aan te pakken. Uiteraard gaan we ook met elkaar in gesprek, maar dat is zeker niet het hoofdonderdeel van de behandelingen.

De behandelingen zijn gericht op lichaamswerk, zoals oefeningen, massages, stressrelease en essentiële oliën. We sturen het zelfherstellend vermogen van je lichaam in de juiste richting, zodat de oplossing uit jezelf komt. Je hoeft de oplossing dus niet te bedenken, die zit allang in je. Het is alleen zaak om uit te zoeken wat die oplossingen zijn.

Ik werk met informatie uit jouw lijf, je hoofd mag zich er dus even niet bemoeien. Op die manier kan je lijf aangeven waar de oorzaak van jouw uitdagingen en klachten liggen. Maar ook wat er nodig is om die uitdagingen aan te gaan en jouw doelen te bereiken.

Daarnaast ga ik aan het werk met jouw klachten. Door via spiertesten aan jouw lichaam te vragen waar de stress zit, kom ik tot de kern van de klacht. Vaak uit een klacht zich ergens anders in het lijf dan waar de oorzaak zit.

We plakken geen pleisters, maar gaan werken aan langdurige oplossing.

Wat is een spiertest?

Een spiertest is een hulpmiddel voor de kinesioloog om op zoek te gaan naar oorzaken van en oplossingen voor klachten.

In de praktijk betekent dat dat ik zachtjes tegen een arm of been duw in een bepaalde positie. Valt de geteste spier als het ware ‘in het slot’, dan is er geen stress. Kun je die arm of dat been niet op z’n plek houden, dan is er wel stress. Omdat ik een spier test in combinatie met het vasthouden van specifieke punten op het lichaam of met het uitspreken van zinnen, weet ik waar de stress over gaat. Dit bespreek ik met de je. Vervolgens pas ik technieken toe om deze stress te verminderen.

We plakken geen pleisters, maar gaan werken aan langdurige oplossing.

Ilse, 34 jaar over Mariska Kerkdijk

“Trots ben ik op mijzelf omdat dit is wat ik graag wilde, deze weg wil ik bewandelen. Voor mijzelf kiezen, iets minder perfectionistisch, af en toe fouten maken en vooral nee durven zeggen. Met de fijne steun van Mariska, het relativeren en de behandelingen ben ik een mooie stap verder.  

Ik heb geleerd om bewust voor mijzelf te kunnen kiezen zonder het gevoel te hebben daarmee anderen teleur te stellen. Ik ben een stuk gelukkiger.”

Eveline, 38 jaar over Mariska Kerkdijk

“Het traject met Mariska heeft me heel veel opgeleverd. Ik voel me dichterbij mezelf, ik houd meer van mezelf en weet beter wat ik waard ben. Het verleden heeft me gevormd maar daar heb ik mijn weg in gevonden.

Ik heb meer zicht op wanneer oude patronen in werking treden en kan daardoor nu bewust kiezen of ik dat toelaat of niet, ik kan beter blijven staan voor wat ik wil en wat ik nodig heb omdat ik beter voel wat ik waard ben. Ik heb geleerd mezelf meer lief te hebben en meer te luisteren naar mijn lijf en de seintjes die het me geeft. Ik ga met vertrouwen mijn toekomst tegemoet en weet dat wat er ook op mijn pad komt ik het aan kan.”

Klik hier en ontdek hoe!

Vraag de gratis oefeningen tegen stress aan.

In deze video vertel ik wat stress doet met je hoofd en lijf en krijg je waardevolle oefeningen om die stress te lijf te gaan. Klik hier en vraag de video aan!

Daarnaast ontvang je nog een aantal tips om je stress aan te pakken.

Cursus Touch for Health

Boek hier jouw kinesiologie behandeling in!

Via de online agenda boek je een afspraak in voor jouw kinesiologie behandeling. De praktijk vind je in Bilthoven aan Prof. Bronkhorstlaan 10, geb. 86.

Wil je  liever in Arnhem een afspraak? Stuur mij dan een mail, info@mariskakerkdijk.nl. Plannen we old school via de telefoon een afspraak in.

Contact Mariska Kerkdijk

Neem contact op

Soms is het gewoon makkelijker om te bellen of te mailen. Niet twijfelen als je een vraag hebt, gewoon contact zoeken. Je bent maar een mailtje of telefoontje verwijderd van een antwoord op jouw vraag. Ik neem graag vrijblijvend contact met je op.

Klik hier voor mijn gegevens.